שאלות ותשובות בהדפסת תלת מימד חלק ב

רוצים להיכנס ולהכיר את עולמות התלת מימד מקרוב? הנה מדריך נוסף שבו ליקטנו עבורכם מגוון תשובות עבור השאלות הנפוצות והפחות נפוצות שיעזרו לכם להתמקצע בתחום ואם אתם שואלים ולא תמיד מקבלים את התשובה הנכונה, זה בדיוק המקום לקבל את המענה המשלים והמושלם.  

רוצים לעבוד בתחום או רוצים לצאת ממסגרת התחביב?  לכאן או לכאן, טרגון טכנולוגיות מאפשרת לכולם,  ללמוד בצורה המקצועית את תחום התלת מימד ולהרגיש הכי בבית במגרש הכי מבוקש .

יש לי מדפסת 3 ENDER וכשאני מדפיס שכבה ראשונה או שזה צמוד מדי או שזה רחוק מדי. האם זה קשור לאיפוס לא נכון של המשטח?.

בכיול מיטה של מדפסות תלת ממד מסוג FDM  צריך שהיה גובה מסוים בין המשטח לדיזה לרוב עובי של דף. במדפסות מהדור החדש הכל קורה אוטומטית, אילו במדפסות הישנות יש לעשות את זה באופן ידני על ידי הכנסת דף וכיול של השל הפינות. בעזרת חיכוך עדיין כיול דורש זמן ובכמה סבבי כיול ככה שאם החומר לא נדבק או לא יוצא יש סיכוי שהכיול אולי טוב בפינה אחת, אבל אינו טוב בשאר הפינות ואז יש צורך לחזור לכייל עם הדף.

טיפ : כדי לדעת שהכיול בסדר אפשר לקחת את הראש לאמצע המשטח ואם שם יש חיכוך עדיין בין הדף למיטה והדיזה אז הכיול בסדר.

חברים אני די נואש, קניתי שוב פי אל איי , החלפתי והחזרתי את הדיזה ועדיין ההדפסה לא אחידה, כמו כן ביצעתי כיול מיטה יותר משלוש פעמיים, לקחתי בחשבון את עניין הטמפרטורה ובנוסף ייבשתי את הפילמנט ועדיין ההדפסה לא יוצאת תקינה, השכבות לא נתפסות טוב במיטה, המילוי שביר ובקיצור אין אחידות בהדפסה, מה אני עושה לא נכון?.

היי ממליץ לעשות כיול אי סטפס אם זה קורה ישר בתחילת ההדפסה רואים טיפות וכו וזאת בהנחה ואין סתימה בדיזה או בגרון של ההוט אנד.   

מה השיא שלכם במידת הלחות של AMS ?.

אני לא חושב שזאת שזאת תחרות אבל אם מדבים על זה ואתם עובדים עם אי אם אס במדפסות במאבו-לאב אז חשוב לוודא שאתם לא מגיעים ל4 וכו וכן נשארים על 1-3.

היי, אני מדפיס במדפסת רזין “3DI2” ולאחרונה יוצאים לי כל מיני חוטים, יציקה לא אחידה בזויות ועוד. למה זה קורה? זה קורה לי גם כשאני מייצר מודלים גדולים וגם כשאני מייצר מודלים קטנים.

היי נשמע שהחשיפה שלך או מהירות ההרמה שגויות מבחינת פרמטרים ממליץ לך לחפש על החומר את הפרמטרים (בכול אתר שמוכר את החומר צריך להיות הגדרות לפרמטרים).

 אני מנסה להדביק זכוכית לפי אל איי ולא משנה מה אני עושה, עוברות המון שעות ועדיין הסיליקון רך ואין הדבקות מוחלטת. מה אני עושה לא נכון?. 

סיליקון הוא לא דבק אלה מבודד יש לעבוד עם דבק מתאים למשטחים של זכוכית ופלסטיק שווה להתייעץ עם חנות שמתמחה בדבקים.

איך מונעים את התרוממות של המודל מהמשטח? כשעובר הרבה זמן זה לאט לאט מתרומם.

היי כיול לא נכון (ראה שאלה ראשונה) טמפ’ לא נכונות בין 50-65 לPLA ואפילו אי ניקוי של המשטח יכולים לגרום לאי הדבקות טובה למשטח.

מהם החסרונות במדפסות באמבו לאב P1S?

S1P היא מדפסת מדהימה שיש לה הרבה יתרונות, החסרונות שלה לפי דעתי וזה במאת תלוי מה אתה מחפש במדפסת הזאת, לפי הדעה שלי המשטח אומנם יותר גדול מהסטנדרט 20X20 בסנטימטרים אבל הינו רוצים לקבל משטח יותר גדול למדפסת הזאת. חלקי חילוף לא מאוד זמינים בארץ אפשרי להזמין בארץ אבל לא את כול החלקי חילוף שהם מציעים באתר.

קניתי מדפסת ender 3 ובכל פעם אני מנסה להדליק אותה, מופיע לי על המסך טעות מס’ 2092, מזה ולמה זה קורה?.

התקלה קשורה בעיקר לראש ההדפסה שם יושב חיישן וגוף חימום , צריך לבדוק אותם ולראות שהם לא תקולים במדפסות החדשות רצוי להריץ בדיקה לפני הפירוק.

איך מייבשים PVA? לכמה זמן אחוזי לחות צריכים להגיע? האם זה קשור לחוסר החומר במדפסת?

יבוש פילמנטים שונים דורש טמפ’ שונות ,וגם תלוי במכשיר על כול מכשיר צריך להיות מדריך עם הטמפ’ הנכונות לפי סוג חומר.

סוג חומר (פילמנט)טמפרטורת יבושזמן יבוש (בשעות)
PLA50-55°C6
ABS60-65°C6
PETG60-65°C6
Nylon70-75°C24
PVA40-45°C24
TPU/TPE50-55°C8
ASA60-65°C8
PP50-55°C 6
HIPS60-65°C 8
הנתונים מתייחסים לגליל של 1 קילו

האם מישהו התנסה עם פילמנטים של Torwell ?ניסיתי גם את pla+ וגם biosilk והתוצאות מחרידות למרות שהגדרתי את הכל לפי המפרט (טמפרטורה, טמפ’ משטח, מהירות הדפסה וכו’), החומר נדבק למשטח, הוא רך ומתפורר לשכבות כשלוחצים אותו בין האצבעות. אשמח לדעת אם מישהו מכיר ואם יש תובנות.

לפעמים הפילנמט עצמו תקול ויש לפנות לחברה כמובן אחרי בדיקה שהפילנמט הוא הבעיה.

אחרי שלושה שבועות של עבודה יפה עם המדפסת ההדפסות כושלות בכל פעם מחדש, ניסיתי לפרק את הצירים והגלגלים, הם לא נראים טוב, האם יש לזה קשר?.

בהחלט הגלגלים על המסילות אחרים לתנועה על המסילה אם התנועה, אינה חלקה או יש לכלוך במסילות או והגלגלים פגומים זה יכול לגרום לבעיות בהדפסה ואף לכשל בהדפסה.

איך מנקים שאריות שלא יורדות מהמשטח מבלי לפגוע בו?.

 ניתן לחמם את המשטח ואז בזהירות לנסות לקלף עם שפריץ של אלכוהול 99, או 70 אם אין 99 ומרית (כמו של אוכל) מסיליקון \ פלסטיק (עדיף להימנע מברזל).

לא  מומלץ להשתמש באציטון.

איזו מדפסת מומלצת למדפיסים חדשים? אחת ולתמיד נשמח שתעשו לנו סדר בדברים.

זאת שאלה טיפה מורכבת כדי לענות עליה פה אך אנסה.

קודם כול מה המטרה של התחביב האם זה להדפיס סתם חלקים טכניים או הדפסה של דמיות וכו זה משנה כדי לדעת איזה טכנולוגיה של הדפסה להתאים FDM \SLA.

אחר כך שאלת התקציב כמה הייתם מוכנים להשקיע אחרי זה מגיע שאלת גודל משטח ההדפסה והטכנולוגיות הנלוות , סביבת העבודה חדר משרד , שינה , סלון וכו.

לסיכום ישנם המון פרמטרים שצריך לקחת בחשבון וכדי להתייעץ עם מומחה לפני הקניה.

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים ללמוד להדפיס? ממה להימנע ואיך לרכוש את המדפסת הראשונה?

שאלה יפה אז כך ,

 כדי לדעת שהמקצוע הזה לוקח זמן והוא לא מהיר בנוסף יש המון סוגי חומרים מדפסות וציוד נלווה כך שכדי לשבת ולקרוא \ להתייעץ עם מומחה לפני רכישה של כול מיני סוגי פילמנטים וציוד.

דבר נוסף כדי להכיר בזה שמדפסות זה דבר שדורש תחזוקה כך שזה לא רק לקנות אלה לתחזק אחת לכמה זמן.

יש לכם בעיה עם המדפסת או יש לכם שאלה ? חפשו אותנו בקהילה שלנו בפייסבוק.

שיתוף מהיר

פוסטים נוספים

שאלות ותשובות בהדפסת תלת מימד חלק ב

רוצים להיכנס ולהכיר את עולמות התלת מימד מקרוב? הנה מדריך נוסף שבו ליקטנו עבורכם מגוון תשובות עבור השאלות הנפוצות והפחות נפוצות שיעזרו לכם להתמקצע בתחום

wpChatIcon
דילוג לתוכן