שאלות ותשובות בנוגע להדפסות תלת מימד

קניתם את המדפסת הראשונה שלכם? בהצלחה, אבל רגע לפני שאתם יוצאים להדפסה עצמאית, קבלו את המדריך חלק 1 לפתרון בעיות שתוכלו למנוע בדרך ליצירת המודל הראשון שלכם!

יש לכם בדיוק כאן את ההזדמנות לקחת שליטה על המדפסת כבעלי עסק, עובדים, מפעילים ואפילו חובבנים שאוהבים להדפיס בשעות הפנאי.

כעת, יש גם לכם הזדמנות לנצל את הזמן בקריאת המדריך הבא שיעניק לכם את כל הכלים, המיומנויות שיאפשרו לכם לייצר דברים חדשים או לחילופין, להוביל את העסק עם אפס תקלות. 

והכול מתחיל בידע, כי ידע זה כוח!

 בחירה נכונה של מדפסת, חיבור והתנהגות נכונה עם כל חלקיה,  קניית חומרי גלם מתאימים, זה החיבור הכי נכון שלכם למדפסת החדשה וזה מה שיסייע לכם להפעיל אותה נכון וגם לקבל תוצאות מדהימות בזמן מדויק.

יש לכם כמה דקות?

היי, אני צחי זוסטהיים, מנכ”ל טרגון ואני מזמין אתכם לקחת אתנחתא קלה כדי ללמוד, להתפתח, להכיר את המדפסת שלכם יותר טוב מקרוב!

שאלה #  1    – הדפסתי וחלק מההדפסה יוצאת לא אחידה (פסים עבים), מה עליי לעשות?

במצב כזה, מדובר ברצועות לא מתוחות ולכן הפתרון הוא לחזק את הרצועות ואם לא יודעים באיזה ציר מדובר, אפשר לחזק את כולן.

כאמור, זו הטכנולוגיה העכשווית ואם נסתכל מקרוב תמיד נראה קווים, עם זאת, כשמסתכלים רגיל, המודל אמור להראות חלק.

שאלה #  2-   יש לי מדפסת ארטילרי גינס פרו ותמונת ליטופן יוצאת לא תקינה, למה זה קורה ומה הפתרון לזה?

ראשית יש להדפיס את המיצג שהוא בעמידה, , זה לא הכי נוח אבל זה מביא תוצאה מדהימה. כמו כן, חשוב לעשות כיול של אי סטפ. זה חשוב, כי רק זה יכול לבקר את האקסטורד מהוצאת או הכנסת יתר של חומרים.  כמו כן, רצוי לבצע בדיקת ריטרקשן (מגדל) ובנוסף לבדוק מצב דיזה (מיטה) , האם היא ישנה, חדשה? במקרים מסוימים אף מומלץ להחליף את הדיזה.

שאלה  # 3  –   איפה ואיך קונים מדפסת יד שנייה טובה?

  • תדליקו את המדפסת,  בקשו הדפסה בזמן אמת! בדקו שהכול עובד לרבות לוח התפריט,  זה אולי נשמע בנאלי, אבל זה אחד הדברים החשובים שימנעו מכם אי נעימות מלכתחילה.
  • גשו גם לprepare  והזיזו את הצירים. ברוב המדפסות זה יאותת לכם לhome  ואם זה קורה, זה בהחלט תקין.
  • בשלב הבא גשו לmove , הזיזו את הצירים וצפו לתנועה.  כמו כן, יש לבדוק שהכול תקין ודבר אחרון, הוציאו קצת חומר וודאו שהאקסטרודר  מוציא חומר ,הכול עובד בצורה טובה ויש טעינה.  החומר יצא בצורה תקינה כחוט אחיד? אתם בהחלט הולכים לעשות קנייה נבונה.   

 שאלה  # 4-   למה במדפסת אנדר 3 כשמדפיסים מודל בתחילה המודל צמוד למשטח ולאחר זמן מסוים הקצוות של המודל מתרוממים ונוצר עיוות? מה צריך לעשות כדי שזה לא יקרה?

  • יש לנקות את המשטח במים פושרים וסבון, חשוב לנקות בעדינות עם היד ולא לשפשף עם סקוץ למשל.
  • כמו כן,  יש להוסיף שכבה של ברים ,זה חשוב כי זה נותן יותר שטח על המשטח של ההדפסה.
  • כמו כן, אם מדובר בהדפסה גדולה, ייתכן שהאובייקט יתרחק מהאמצע והסיבות לכך, בין היתר הן גם כיול לא תקין, לכן חשוב לשים לב לעניין מיקום האובייקט ביחס לגוף החום.

שאלה #  5 –  החלפתי קפיצים במיטת האנדר שלי לקפיצים צהובים ועכשיו מרגיש שהמיטה מגדרת את הזכוכית למרות שסגרתי את הגלגלים בצורה חזקה. איך פותרים את הבעיה?

אם סגרת את הגלילים בצורה חזקה והמיטה במנח הכי נמוך שלה, זה אומר שהדיזה עדיין באה במגע עם משטח של המדפסת וזה עלול לקרות בעקבות החיישן שיושב בצד הZ. 

אז מה צריך לעשות?

מה שצריך לעשות זה להעלות למעלה את החיישן בין 2 לארבע מ”מ ולנסות לכייל בצורה תקינה , זה אמור לפתור את הבעיה. 

שאלה #  6    –    יש כזה דבר מדפסת שקטה? איך אפשר לגרום לה לעבוד בצורה שקטה?

לרוב כל המדפסות שקטות אלא אם יש תנועה או מאווררים העלולים לגרום לרעש זה.

חשוב לזכור שכמו כל מכונה גם למדפסת תלת מימד מייצרת רעש כמו למשל רעש מאוורר או תנועה של פעולת הראש וזה לא מעיד על תקלה.

עם זאת, רעש כמו משהו תקוע או גריטה או סאונד של משהו מתאמץ יכולה להעיד בהחלט על בעיה שחשוב לבדוק בנפרד.

שאלה # 7   –    החלפתי פילמנט והוא לא נצמד לבמה. עשיתי הכול לפי הטמפרטורה המומלצת ושום דבר לא מצמיד את ההדפסה לבמה, מה עושים?

במצב כזה, צריך לכייל מחדש וגם לנקות מחדש, זה תמיד נכון במצבים כאלו. כמו כן, יש למצוא את מה שמתאים לפילמנט מבחינת טמפרטורה ולקחת בחשבון את תנאי האקלים בחדר, האם מדובר בחדר קר או חם מדי? זה חשוב, כי זה יכול בהחלט להשפיע על ההצלחה של ההדפסה.

שאלה #  8-  איך אפשר לפתוח דיזה שנסתמה על ידי פילמנט?

זאת תקלה שכיחה מאוד הפתרון הפשוט הוא להחליף את הדיזה, אך אם בכל זאת רוצים לנקות משום שהדיזה יקרה, מה שצריך לעשות זה לחמם את הדיזה עם אקדח חום ולנסות לנקות עם מברג קטן עם המון זהירות שלא לפגוע בהברגה או בקוטר החור.

כמו כן, ישנה אפשרות לנקות גם עם מחט ייעודית לניקוי.

שאלה # 9   –  למה כתוב בסלייסר שהדפסה לוקחת עשר שעות ובהוראות המדפסת כתוב שזה שבע שעות?

מה שרואים בסלייסר זה בגדר הערכה בלבד וזה לא מדויק, לכן יש להתייחס למה שמבצעת המדפסת בפועל.

שאלה  #  10  – למה החומר לא נדבק למיטה?

  • הסיבה הראשונה קשורה בהטמעת טמפרטורה שגויה של המיטה, או שזה גבוה או נמוך מדי.
  •  איכות החומר אתו אתם בוחרים להדפיס. כמו כן, כדי שלא תהיינה בעיות, אנו ממליצים לא לעבוד עם חומרים ממוחזרים.
  • ודבר אחרון זה ניקוי ותחזוקה של המדפסת, וודאו כי המיטה נקייה לפני שאתם ניגשים להדפיס ורצוי שזה יהיה עם אלכוהול 99.

שאלה # 11 – מה צריך/ כדאי לעשות לפני שקונים מדפסת חדשה?

יש כמה טכנולוגיות מתאימות, הראשונה היא DLP מבוססת עיבוד אור דיגיטלי – טכנולוגיה מבוססת מקרן, אופציה נוספת הינה ה – FDM כאמור, התכה ומיזוג חומרים תרמו פלסטים כמו למשל PETG, PLA ועוד.

אופציה נוספת היא גם SLS הטחה באמצעות UV – התכה באמצעות לייזר. אבל בגדול, המומלצות ביותר הן טכנולוגיות SLS או מדפסת הפועלת על טכנולוגיות  FDM.

שאלה # 12 מה חשוב לעשות לפני שמתחילים להדפיס?

  • כיילו את המדפסת, זה חשוב ואפילו קריטי כי אם לא תכיילו אותה במקרה הטוב החומר לא יידבק למשטח ובמקרה הרע, כל הפילמנט יידבק לראש ההדפסה ויפגע בחוטים.

מה עושים? איך מבצעים כיול צחי?

כיול מתבצע על ידי הכנסת דף בנקודה ומחפש חיכוך , חשוב לעשות זאת בכל ארבעת הנקודות של הדף ולבדוק בנקודה האמצעית שהחיכוך אכן קיים ופעיל כמו בכל שאר הנקודות.

שאלה # 13 איך אפשר להמיר מודל CAD לקובץ הדפסה?  

יש להמיר את הפורמט לSTL, בשלב הבא חשוב לתרגם לשפת המדפסת ואת זה תוכלו לעשות בשפת GCODE. (באמצעות סלייסר).

בנוסף יש להגדיר כיוונים, פרופיל חומר וגדלים של האובייקט אותו תרצו להדפיס ולהתחשב גם בהיבט הפיזי טכני לרבות התנאים של ההדפסה.

לסיכום,  אלו היו 13 תשובות לחלק משאלות ותשובות בתחום המבוקש ביותר, התחום שגם אתם יכולים להפוך ממדפיסים חובבנים לסופר מקצוענים.

אז רגע לפני שאנחנו נפרדים, אנחנו בטרגון מזמינים אתכם לעשות 3 דברים לא פחות חשובים שיעזרו לכם להתנהל עם המדפסת בכל שלב ושלב והם:  

לקרוא מה מספרים עלינו בוגרי הקורסים ואוהבי התלת מימד, האלופים שכבר הצליחו למדל או להדפיס עם אפס תקלות הודות לכלים והידע המקצועי שחלקנו עם כל אחד ואחת מהם.

רוצים להנות מכל הדפסה ולהפוך מחובבנים לאלופי התלת מימד? זה בדיוק המקום להבטיח את מקומכם ברישום לאחד ממסלולי/ קורס התלת מימד שלנו. 

הצטרפו לקהילת המדפיסים שלנו בפייסבוק, הקהילה שתספק לכם טיפים, הדרכות ועזרה בנושאי המדפסת שלכם לרבות מענה אודות כל התקלות המורכבות.  טרגון – הכול אודות יצירת מודלים ותחזוקה שוטפת של מדפסות תלת ממד | Facebook

שיתוף מהיר

פוסטים נוספים

שאלות ותשובות בהדפסת תלת מימד חלק ב

רוצים להיכנס ולהכיר את עולמות התלת מימד מקרוב? הנה מדריך נוסף שבו ליקטנו עבורכם מגוון תשובות עבור השאלות הנפוצות והפחות נפוצות שיעזרו לכם להתמקצע בתחום

wpChatIcon
דילוג לתוכן