טעויות שאנשים עושים בהדפסת תלת מימד חלק ג

המדריך הנוסף שלנו יוצא לדרך, במיוחד עבורכם, ליקטנו כמה שאלות ותשובות שיעזרו לכם להבין איפה אתם טועים ואיך לעשות את זה הכי נכון שאפשר.

יש לי קווים על גבי המודל, אני מדפיס במדפסת תל למה זה קורה ואיך מעלימים את זה? 

שאנחנו מדפסים במדפסת תלת מימד מסוג FDM  הדיזה מניחה חומר על גבי חומר וקח יוצרת את המודל .

במהלך הזה שנוצרים פסים שהם למעשה החיבור בין שכבה לשכבה ואם נסתכל מקרוב אז נראה אותם . את הפסים לא ניתן לשנות אך אם הקווים הם ממש מורגשים גם זה אינו תקין ויש לבצע מספר דברים כדי לצמצם את האי אחידות בין הקווים.

כמו כן, מומלץ לבצע בדיקות טיפולים כמו כיול טמפ , אי סטפ , רצועות מתוחות , מהירות הדפסה וכו ובמקרה שזה לא עוזר להיוועץ עם מומחה בתחום.

אני משתמש במדפסת ender 3 עם skr 3 mini klipper

כאשר אני משנה בקונפיג של המדפסת את Z offset המדפסת לא מתחילה לי הדפסה ונעצרת בסוף הכיול האוטומטי עם שגיאה out of range

העניין הוא שהעלתי את ה OFFSET עד כמה שאפשר לפני שהשגיאה מתחילה ועדיין הנוזל רחוק מדי מהמיטה

כיצד אני מסדר את זה?

לא היתה לי את הבעיה עד לפני שפרקתי את כל השלדה של המדפסת והרכבתי מחדש

תשובה : נשמע כמו כיול לא תקין או קובץ קונפיג שאינו מתקבל מאיזה שהיא סיבה . במקרה הנ”ל נמליץ לך לשנות תוך כדי הדפסה ולראות אם זה שיפר את המצב, במידה ולא, גם כאן ממליצים לפנות למומחה תלת מימד כדי לבדוק את הבעיה.

 מה עושים אם רוצים להדפיס חומר גמיש במדפסת סגורה?

 ניתן להדפיס במדפסות סגורות ללא בעיה בפילמנט גמיש יש לוודא פרופיל מתאים בסלייסר

איזה פתרון יש לכם להוציא פילמנט תקוע?

 יש לחמם את הראש ולנסות לדחוף חומר פנימה. במידה וזה לא עוזר יש לפרק את הדיזה ואם גם זה לא עוזר, יש לנסות ולפרק את האקסטרודר

איך ממירים קובץ stl ל- Gcode

תודה על שאלה מאתגרת וזאת תהיה אחלה הזדמנות גם להסביר מזה סלייסר.

ברגע שאנו מקבלים קובץ שהוא “אס טי אל” הוא למעשה קובץ שהמדפסת אינה יודעת לקרוא ויש להמיר אותו לקובץ גי קוד שהוא למעשה הוראות ייצור למדפס ממש ברמה של לפנות ימינה ואז שמאלה ולעלות אחרי זה וכו. בכמה מילים? הסלייסר יוצר סוג של הוראות עבור המדפסת שלכם.

מדפסת קריאליטי פרו 10 לא מצליח לכייל הראש לא מצליח לעלות ולרדת מישהו יודע מה זה יכול להיות

יש לבדוק מחברים ומידה והבעיה אינה נפתרת לפנות לתמיכה של היצרן כמובן נשמח לתת סיוע  

שאלה לגבי באמבולאב X1C

במבולאב איקס 1 , כשאני מדפיס פי.אי.טי.ג׳י הכל עובר בשלום כשאני מנסה פי.אל.איי היא לא שורדת חמש דקות בלי לצעוק על אקסטרודר תקול, או מנוע איי.אם.אס תקוע שצריך לשחרר ידנית את הגליל.. מדובר במדפסת בת שבוע בדיוק. חשוב לציין כי כבר הגיע טכנאי פעמיים וטען שסידר כבר פעמיים ולא הסתדר.. החליף את הפיה עם המאוורר והחיישן אחרי שאת הקודם הוא בטעות קרע כבל של החיישן.. לא עזר.. הורדתי את המכסה כדי לאפשר לתא לא להתחמם אובר, הורדתי טמפרטורה של המיטה ל 45 במקום 60, הרמתי טמפרטורת פיה ל 220, אין..לא הולך… לא משנה מה אני עושה, מה אתם הייתם עושים?

תשובה : במקרה כזה הייתי מתחיל מהתמיכה של במבו לאב או אחריות עסק , לערכתי זה אולי פילמנט שאינו תקין או בעיה שמצריכה החלפת בקר בראש \ ראשי כמובן זאת אחרי שבאמת ניסיתם הכול כולל הדפסה של הקבצים שבאים עם המדפסת.

האם מישהו כאן יודע איך להדפיס בפלאשפורג בכמה צבעים בו זמנית?

במדפסות מסוג זה לא ניתן להחליף צבעים כמו במאבו לאב אלה על ידי עצירה של השכבה והחלפה

מנסה לכייל מהאקסטרודר והאורכים יוצאים לי לא שווים

להלן מה שיוצא לי לערך

בין 0-100 ממ יוצא 65 מ

בין 100-200 ממ יוצא 95

בין 200-300 יוצא 60

וכן הלאה.

לא מצליח לאפס את אפילו לרמה אחידה שלא לדבר על הכיול הכללי. מישהו נתקל בבעיה דומה?

תשובה : יש לבדוק תקינות מנוע, לוודא שאין שום דבר רופף ומיד לאחר מכן לבצע כיול נוסף ולסמן אורכים שונים על אותו פילמנט. כמו כן, ההמלצה היא גם לבדוק מה הממוצע/ עיוות שיש ואם הוא אינו אחיד בשום צורה יש לבדוק את בקר המדפסת.

 מדפסת קריאליטי עד עכשיו עבדה פיקס פתאום לא מגיבה לתנועה כלפי מטה מצרף תמונת תקלה

 מס’ תקלה 203  Probing Failed

יש כמה סיבות לתקלה הזאת

המרחק בין המיטה ודיזה גדול מידי ויש לבצע כיול ידיני או אם אין אופציה לפנות לתמיכה או שאולי אחד המחברים לא מחובר נכון, משהו מונע תוזהה ויש לבדוק שהכול נקי במסילות, בקר בראש תקול ועוד.

 רכשתי מדפסת שרף פרוזן סוניק איך עובדים איתה בבית? מה כדאי לקנות ואיך לתחזק?

חוץ מהמדפסת והחומר רזין רצוי לקנות מספר דברים כמו למשל כפפות, משטחי גומי שהחומר לא יישפך, מיכל ניקוי , מערכת ניקוי ואל לשכוח שיש צורך באוורור נכון.

 אני רוצה להדפיס בבאמבו תוך כדי החלפת צבעים, האם יש דרך להדפיס חלק אחד נוסף שעליו אני אבצע את ההחלפות של הצבעים ? האם ככה אשמור שלא יתבזבז יותר מדי חומר או שאין קשר?

 בסרטון המצורף תוכלו לדלות את כל המידע בקשר לשאלה הזאת.

רוצה להדפיס ב PETG אבל שומע כול מיני בעיות בהדבקה למשטח ההדפסה

פילמנט מסוג זה לפעמים נדבק חזק מידי אך ניתן לצמצם זאת במשטח איכותי או במריחה של דבק על המשטח

מה כדאי לעשות אם החומר נתקע? ניסיתי כבר הכול ואני עדיין לא מצליח, אשמח להסבר.

חשוב לדעת באיזה מיקום זה נתקע, אם זה למשל בראש ההדפסה, אז יש תשובת בידוק למקרה הנ”ל. אם לצורך העניין הפילמנט תקוע באי אם אס או במעמד הפילמנט, חשוב לבדוק כי הגליל נע בחופשיות על המתקן ושאין קשר לכך ואם כל זה לא פתר את הבעיה, יש כמובן את עניין בדיקת המנועים

עובד עם אף די אם, אבל לא מצליח להדפיס ולהגיע לאיכויות שאני שואף אליהן

כדי לעשות סדר בדברים, קודם כל מדובר בשתי שיטות הדפסה שונות, במצב של הדפסה באס אל איי, חשוב לדעת שאין מדובר רק במדפסת אלא גם באביזרים

נלווים וכן תנאים נכונים כמו למשל חדר מאוורר מאוד, או מיקום קטן או מדפסת רזין מדויקת שלעיתים דורשת לא מעט תקסוקה וחומרים יקרים, לכן המלצתנו למצות את השימוש במדפסת  ואחר כך להיוועץ עם מומחים שיענו לכך ויכוונו במדויק, גם כאן, אנו מייעצים וממליצים איך ומהיכן לרכוש.

אלו היו מקבץ שאלות שאתם שאלת במקבץ של קהילות תלת מימד, אז הלכנו, אספנו את כולן והשתדלנו לתת את המענה הטוב ביותר.

אהבתם? שתפו עם מי שצריך את המידע,  יש לכם שאלות נוספות?  בקהילת המדפיסים שלנו בפייסבוק

אנו מספקים את כל התשובות , פותרים בעיות, מייעצים לפני רכישה וגם מספקים לייב מדהים אחת לשבועיים בו אנו מדברים על תלת מימד בצורה מקצועית ומורכבת.

רוצים להתמקצע, לעבוד בתחום או אפילו להעשיר ידיעות בתלת מימד, קורס ה27 שעות שלנו + 8 שעות תרגול, מוענק לחברי הקהילה ב 1800₪+ מע”מ בלבד!

לנוחיותכם,

שמחנו שאהבתם ונתראה במדריכים הבאים.

שיתוף מהיר

פוסטים נוספים

שאלות ותשובות בהדפסת תלת מימד חלק ב

רוצים להיכנס ולהכיר את עולמות התלת מימד מקרוב? הנה מדריך נוסף שבו ליקטנו עבורכם מגוון תשובות עבור השאלות הנפוצות והפחות נפוצות שיעזרו לכם להתמקצע בתחום

wpChatIcon
דילוג לתוכן